Blog. Webová zoznamka: Hľadá sa inteligentný, pekný a pracovitý 22/08/19

Nájsť človeka, ktorý spĺňa všetky tri vlastnosti na 100 % je náročné a rovnako je to aj s webovými stránkami.

Kým kedysi bolo zázrakom už len to, že mala firma svoj web, dnes sa vyžaduje viac. Musí zaujať oko, pritiahnuť ľudí a následne ich pretransformovať na zákazníkov. A práve podľa toho, či tieto kritériá spĺňajú, sme weby rozdelili na nasledujúce skupiny.

Web Fešák

To je web, ktorý zaujme hneď na prvý pohľad. Má moderný dizajn, zaujímavé prvky, no proste je božský. Totálne sa do neho zamiluješ, ale v konečnom dôsledku ti zlomí srdce, pretože síce ľudí zaujme, no neprinesie ti vytúžené šťastie v podobe aktívnych zákazníkov. Nepoužíva totiž tie správne slová a nefungujú v ňom ani potrebné mechanizmy.

Krása, bohužiaľ, neznamená funkčnosť. Veď čo z toho, keď je človek krásny, ale je tupý ako poleno a pracovať vie akurát tak rečami… Takýto systém funguje aj vo svete webov.

Ako z fešáka vyťažiť maximum: Použite lepšie fotografie, zamerajte sa na kvalitnejšie texty a lepší marketing. Ani v realite nestačí sedieť v parku na lavičke ako výstavný exemplár ;)


Mohlo by vás zaujímať: Overené lieky na jazykové okno. Užívajte pri rôznych jazykových problémoch.


Web Pracant

To je web, ktorý bude robiť všetko, čo vám uvidí na očiach, bude makať od rána do večera, len aby pritiahol dostatok návštev. Používa sociálne siete aj rôzne formy marketingu, ako je reklama, PPC a podobne.

Tak ako web Fešák, rovnako aj web Pracant má problém s premenou návštevníkov stránky na aktívnych klientov, ktorých vaše služby zlákali a hneď si ich aj objednali alebo si aspoň dohodli stretnutie.

Ako z pracanta vyťažiť maximum: Pracantovi jednoducho chýba šmrnc, takže ho poriadne a štýlovo oblečte - vizuálne aj slovne.

Web Inteligent

Web Inteligent zaujme hrou so slovami, vyzýva návštevníkov, aby nakúpili, objednali si služby či zavolali a dohodli konzultácie. Jednoducho, snaží sa všetkými možnými spôsobmi dosiahnuť predom určený cieľ.
Tiež to s ním však nie je až také ružové. Ľahko sa totiž môže stať, že sa v záplave žiarivých webov úplne stratí alebo ho kvôli slabej SEO optimalizácii, nedokážu potenciálni klienti nájsť.

Ako z Inteligenta vyťažiť maximum: Len ho pekne oblečte a vypustite z pralesa medzi ľudí.


Mohlo by vás zaujímať: Chutné nite, lákavá značka. Ako vznikli Višňovské?


UPOZORNENIE: Toto naše delenie berte s nadhľadom. Žiadny web totiž nezodpovedá jednotlivým typom na 100 %. V každom sa to nejakým spôsobom mieša, vždy však v inom pomere.

Ideálom je také to webové 3v1, ktoré spĺňa všetko, čo sa od neho očakáva. Nemusí mať grafiku podľa posledných šialených trendov, stačí oku lahodiaci vzhľad, ktorý má šmrnc a vydrží aj niekoľko rokov, tie správne slová či zdatne vytvorenú marketingovú stratégiu. Všetko tak, aby dokázal zaujať, pritiahnuť ľudí a zmeniť ich na zákazníkov.

Foto: Cartoon Network, giphy.com


Kitty in love cartoon networks sidekick 32659916 500 375

Hore