Blog. Koniec obmedzovania v reklame: Facebook ruší nepríjemné pravidlo 30/09/20

Pri vytváraní reklamy na Facebooku platilo nie príliš príjemné pravidlo o podiele textu. ktoré výrazne znepríjemňovalo marketérom život. Dnes by už malo byť minulosťou.

Jedným zo základných pravidiel pri vytváraní reklamy na Facebooku bolo dodržiavanie povoleného množstva textu. Jeho objem musel byť menší ako 20 %, čo sa rovnalo len úplne základnému reklamnému zdeleniu. Toto pravidlo sa zaviedlo pred niekoľkými rokmi, aby sa zabezpečila kvalita UX a celkového vzhľadu časovej osi. Facebook tak svojím spôsobom nútil tvorcov reklám, aby boli kreatívnejší. Pre mnohé firmy to však znamenalo aj to, že takýto spôsob propagácie využívať nemohli. Ich vlastné logo totiž bolo textom...

Neskôr Facebook vymyslel zložitejší systém bodovania rozsahu, a to v podobe OK/low/medium. Takéto pravidlo nezastavilo použitie žiadneho obrázku bez ohľadu na množstvo textu, no vzápätí prišlo upozornenie, že reklama bude mať výrazne menší dosah. Čo sa napriek radosti z množstva textu v konečnom dôsledku až tak nevyplatilo.

Tomuto trápeniu by mal byť odteraz koniec, čo potvrdil na svojom Twitteri Matt Navara, ktorý pracuje pre Facebook support. Odteraz môžete do obrázku dať aj celú slohovú prácu a reklama sa vám nevysvieti na červeno. Skôr, ako začnete dávať peniaze aj do pretextovaných obrázkov, myslite na to, že podľa štatistík sa príspevkom s menším obsahom textu darí viac. Veď aj samotný Facebook odporúča nezblázniť sa z povoleného množstva textu.

Foto: pexels.com, giphy.com

pexels pixabay 267399

Hore